Veelgestelde vragen

Is HomeMatching ook voor huur?
Op dit moment is HomeMatching alleen toegankelijk voor de koopwoningmarkt. We hebben de ambitie om op een later moment HomeMatching ook toegankelijk te maken voor de huursector.

Zijn er meer foto’s van een woning te zien?
Op een woningpagina worden alle foto’s getoond die de eigenaar heeft toegevoegd aan zijn of haar woningprofiel. HomeMatching beschikt dus niet over meer foto’s.

Waar kan ik foto’s toevoegen?
Je kunt foto’s van je woning toevoegen als volgt.
Stap 1: Log in op HomeMatching (www.homematching.nl/login)
Stap 2: Klik in het ‘hamburger menu’ rechts bovenin het scherm op ‘mijn HomeMatching’.
Stap 3: Klik vervolgens bovenin het scherm op de knop ‘woning’ en ‘woning bewerken’
Stap 4: Als je vervolgens naar het tabje ‘foto’s’ toegaat, kun je daar je gewenste foto’s toevoegen en druk op ‘opslaan’.

Hoe pas ik mijn zoekopdracht aan?
Je kunt je zoekopdracht als volgt aanpassen.
Stap 1: Log in op HomeMatching (www.homematching.nl/login)
Stap 2: Klik in het ‘hamburger menu’ rechts bovenin het scherm op ‘mijn HomeMatching’.
Stap 3: Klik vervolgens bovenin het scherm op de knop ‘Zoekprofiel’ en ‘Zoekprofiel wijzigen’
Stap 4: Pas je zoekvoorkeuren aan en druk op ‘opslaan’.

Wat kost het om deel te nemen op HomeMatching?
Particulieren
Ben je woningzoeker, woningeigenaar en wil je als particulier gebruik maken van het platform HomeMatching? Dan kun je je gratis aanmelden. Je ontvangt dan een Basis account.

Zakelijke dienstverleners
Bent u zakelijk dienstverlener en denkt u dat uw organisatie van toegevoegde waarde kan zijn voor leden op HomeMatching? Neem dan contact met ons op. We bespreken graag met u de mogelijkheden.

Waar pas ik gegevens over mijn woning aan?
Je kunt gegevens van je woning beheren in het ‘woning bewerken-menu’.
Stap 1: Log in op HomeMatching (www.homematching.nl/login)
Stap 2: Klik in het ‘hamburger menu’ rechts bovenin het scherm op ‘mijn HomeMatching’.
Stap 3: Klik vervolgens bovenin het scherm op de knop ‘Woning’ en ‘Woning wijzigen’
Stap 4: Je zit nu in het ‘Woning bewerken-menu’. Hier kun je al je woninggegevens beheren en aanpassen.

Hoe kan ik foto's van mijn woning aanpassen en toevoegen?
Je kunt foto's toevoegen of verwijderen als volgt.
Stap 1: Log in op HomeMatching (www.homematchting.nl/login)
Stap 2: Ga in ‘het hamburger-menu’ rechts bovenin naar ‘Mijn HomeMatching’
Stap 3: Ga naar ‘woning’ en klik daarna ‘woning wijzigen’
Stap 4: Bij het tabje ‘Foto’s’ kun je foto’s verwijderen en toevoegen.

Het adres van mijn woning is zichtbaar op HomeMatching. Hoe kan ik dit aanpassen?
Goed om te weten: je kunt je woning niet aanmelden zonder straatnaam en huisnummer. Leden zonder betaald account zien bijvoorbeeld alleen dat het om een 'Tussenwoning in Amsterdam' of 'Appartement in Doesburg' gaat. Leden met een betaald account zien de volledige adresgegevens.

Je kunt er ook voor kiezen om je woning onzichtbaar te maken op HomeMatching. Zie de uitleg hieronder:

Hoe maak ik mijn woning onzichtbaar?
Stap 1: Log in op HomeMatching (www.homematching.nl/login)
Stap 2: Klik in het ‘hamburger menu’ rechts bovenin het scherm op ‘mijn HomeMatching’.
Stap 3: Klik vervolgens op ‘het tandwiel’.
Stap 4: Je zit in het instellingen-menu en kun je de optie ‘maak woning onzichtbaar op HomeMatching’ aanvinken

Let op:
Je woning is dan alleen nog voor jou als woningeigenaar zichtbaar. Andere gebruikers zien je woning niet. Je woning staat dus in feite offline.

Kan ik een extra zoekprofiel maken?
HomeMatching biedt op dit moment de mogelijkheid om één zoekopdracht op te slaan. Je kunt wel je zoekrange vergroten. In de toekomst zullen we deze functionaliteit uitbreiden, zodat er verschillende zoekopdrachten opgeslagen kunnen worden.

Waar kan ik mijn berichten teruglezen?
Via het berichtensysteem van HomeMatching kun je al je verstuurde en ontvangen berichten teruglezen. Ook notificaties zijn terug te vinden in jouw eigen berichten-inbox op HomeMatching. Zodra je een bericht verzend, krijgt de ontvanger een e-mail dat er door jou een bericht is gestuurd op HomeMatching. Zodra je een reactie ontvangt, zul jij een berichtje ontvangen in je e-mail dat je een reactie hebt ontvangen. Het bericht kun je vervolgens lezen op HomeMatching.

Ik krijg geen reactie, wat nu?
Je hebt een bericht verstuurd naar iemand op HomeMatching, maar je krijgt geen reactie. Wat nu? Dit is allereerst heel vervelend. Het kan meerdere oorzaken hebben.
1. De ontvanger heeft je bericht wel gelezen, maar heeft nog geen tijd gevonden om te reageren.
2. De ontvanger is vergeten te reageren.
3. Worst case scenario: je bericht is in ‘ongewenste e-mails’ beland, waardoor hij of zij je bericht niet heeft gelezen.
4. Of de ontvanger heeft zijn e-mailadres niet meer in gebruik, waardoor je bericht niet is gelezen.

Wat te doen
In dit geval kun je twee dingen doen.

1. Je stuurt voor de zekerheid nog een bericht. Bijvoorbeeld: ‘Ik krijg het idee dat mijn berichtje niet goed ontvangen is, klopt dit?’ Indien je dan binnen 24 uur geen reactie ontvangt zou je het volgende kunnen proberen.
2. Indien de ontvanger een woningeigenaar betreft, kun je het volgende doen. Op basis van de naam van de eigenaar en waar hij of zij woont stuur je een persoonlijk kaartje (via de post) met daarop je bericht. Bijvoorbeeld. ‘Beste (naam) ik heb geprobeerd om via HomeMatching met u in contact te komen, maar helaas lijkt dit niet helemaal goed te gaan. Dus dan maar even een kaartje😊. Ik zie op HomeMatching dat binnenkort jullie woning te koop komt. Ik ben momenteel op zoek naar een huis als dat van jullie. Zou het mogelijk zijn om binnenkort af te spreken en een bezichtiging in te plannen? Ik kijk uit naar jullie reactie. Hartelijke groet (je naam + contactgegevens)

Wat betekent ‘niet te koop’?
Veel woningeigenaren die hun woning de status 'niet te koop' toekennen zijn vaak al wel op zoek naar een volgende woning. Op HomeMatching kun je dit terugzien als je het profiel van deze woningeigenaren bekijkt. Hiervoor moet je zijn ingelogd als gebruiker. Woningeigenaren geven met de woningstatus 'niet te koop' aan dat er op dit moment nog geen intentie is om de woning nu te verkopen. Dit kan dus diverse redenen hebben. Veelal omdat op dit moment nog niet alle condities juist zijn en men benieuwd is hoe gewild hun woning is. Maar een leuk bod doen mag altijd.

Tip!
Sluit een woning met de status 'niet te koop' naadloos aan bij al jouw woonwensen?
‘Like’ deze dan. Zo blijf je op de hoogte zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Je kunt er ook voor kiezen om alvast het eerste contact te leggen met de woningeigenaar en je interesse uit te spreken.

Dit kan eenvoudig door op het woningprofiel te klikken en de eigenaar vervolgens rechtstreeks een berichtje te sturen.

Wat betekent ‘bij juiste condities’?
De woningeigenaar heeft geen haast, maar zou best willen als alles condities juist zijn.

Mogelijke condities kunnen zijn:
1. Zodra een volgende woning is gevonden
2. Bij een goed bod
3. Over een aantal maanden het laatste kind het huis verlaat
4. Zodra de nieuwbouw woning zal worden opgeleverd
5. De werksituatie wijzigt, etc.

Tip!
Sluit een woning die het label 'bij juiste condities' draagt, naadloos aansluit bij al jouw woonwensen?
Leg dan het eerste contact door hem of haar rechtstreeks een berichtje te sturen om te vragen naar de condities. Dit kan eenvoudig door op het woningprofiel te bekijken en vervolgens op de knop ‘contact opnemen’ te klikken.

Vergeet niet om de woning te ‘liken’!  Zo blijf je namelijk op de hoogte, zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Hoe verwijder ik mijn woning?
Je kunt je woning weer verwijderen als volgt.
Stap 1: Log in op HomeMatching (www.homematching.nl/login)
Stap 2: Klik in het ‘hamburger menu’ rechts bovenin het scherm op ‘mijn HomeMatching’.
Stap 3: Klik vervolgens op ‘het tandwiel’.
Stap 4: Je zit in het instellingen-menu en kunt hier je woning verwijderen.
 
Hoe verwijder ik mijn profiel?
Je kunt je profiel verwijderen als volgt.
Stap 1: Log in op HomeMatching (www.homematching.nl/login)
Stap 2: Klik in het ‘hamburger menu’ rechts bovenin het scherm op ‘mijn HomeMatchinig’.
Stap 3: Klik vervolgens op ‘het tandwiel’.
Stap 4: Je zit in het instellingen-menu en kunt hier je je profiel verwijderen.

Hoe kan ik mij uitschrijven?
Uitschrijven en notificaties wijzigen kan als volgt.
Stap 1: Log in op HomeMatching (www.homematching.nl/login)
Stap 2: Klik in het ‘hamburger menu’ rechts bovenin het scherm op ‘Mijn HomeMatching’
Stap 3: Klik op ‘het tandwiel’. Je zit nu in het instellingen-menu.
Stap 3: Zet vervolgens de ‘vinkjes’ aan of uit bij notificaties die jouw voorkeur hebben of verwijder je woning en of profiel.

Is het toevoegen van een adviseur of coach gratis?
Het selecteren of toevoegen van een adviseur, of het stellen van een vraag aan een adviseur op HomeMatching is gratis. Je kunt ook dienstverlening of betaald advies afnemen. Voorafgaand aan betaalde diensten zal de betreffende adviseur in gezamenlijk overleg met jou dit bespreken.

Wat is het gratis Basis account?
Met een gratis Basis account kun je

  • Rondkijken op HomeMatching
  • Beperkte locatiegegevens inzien
  • Woningen liken
  • Updates ontvangen

Wat is het Ultimate account?
Met een Ultimate account kun je maandelijks onbeperkt:

  • Berichten sturen
  • Bezichtigingen plannen
  • Biedingen uitbrengen
  • Locatie- en adresgegevens inzien
  • Woningen liken
  • Updates ontvangen

Je betaalt een maandelijks bedrag van €29,95, je account wordt maandelijks automatisch verlengd.
Je kunt er ook voor kiezen om de automatische verlening uit te zetten. Het abonnement loopt dan na één maand af.
Je kunt automatisch verlengen ten alle tijde aan en uitzetten.
Wanneer je kiest voor automatisch verlengen, geef je toestemming om maandelijks €29,95 automatisch van je rekening te incasseren.
Wanneer je automatisch verlengen uitzet, zal na afloop van de duurtijd van het Ultimate account automatisch je account omgezet worden naar een gratis Basis account met beperkte mogelijkheden.

Wat is het Extended account?
Met een Extendend account kun je jaarlijks onbeperkt

  • Berichten sturen
  • Bezichtigingen plannen
  • Biedingen uitbrengen
  • Persoonlijke support van HomeMatching ontvangen
  • Locatie- en adresgegevens inzien
  • Updates ontvangen

Wanneer je kiest voor een Extended account, geef je toestemming om jaarlijks €119,95 te incasseren van je rekening.
Het Extended account verlengt zich standaard automatisch.
Je kunt automatisch verlengen ten alle tijde aan en uitzetten.
Wanneer je automatisch verlengen uitzet, zal na afloop van de duurtijd van het Extended account je account automatisch worden omgezet naar een gratis Basis account met beperkte mogelijkheden.

Onbeantwoorde vraag?
Staat jouw vraag niet in deze veelgestelde vragenlijst? Geen nood! We helpen je graag. Stuur je vraag naar [email protected] en we sturen je een persoonlijk antwoord.